«Щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в Баришівській територіальній громаді»
З метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами в Баришівській ТГ організовано інклюзивне навчання у 8 закладах загальної середньої освіти (27 дітей, 24 класи) та у 8 закладах дошкільної освіти (17 дітей, 17 груп).
Для створення оптимальних умов для осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються на інклюзивному навчанні створено ресурсні кімнати. Кімнати забезпечені відповідним обладнанням для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання. Матеріально-технічна база ресурсних кімнат поповнюється щорічно відповідно до наказу МОН України від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти».
Ресурсні кімнати створені у наступних закладах освіти Баришівської ТГ:
– Баришівський НВК;
– Волошинівський НВК ім.. Р. Лужевського;
– Рудницький НВК;
– Лукашівський НВК;
– Селищанський НВК;
– Морозівський НВК;
– ЗДО «Промінь»;
– ЗДО «Чебурашка»;
– Дошкільний підрозділ Морозівського НВК;
У 2022 році планується створення ще 2-х ресурсних кімнат: ЗДО «Золотий ключик» та Гостролуцький НВК.
З 27 дітей в закладах загальної середньої освіти, які перебувають на інклюзивному навчанні, корекційно-розвиткові послуги отримують у таких закладах:
– Баришівський НВК (вчителі-логопеди, практичні психологи);
– Баришівська ЗОШ ім.. М Зерова (вчителі-логопеди, практичні психологи);
– Волошинівський НВК ім.. Р. Лужевського (практичний психолог);
– Селищанський НВК, дошкільний підрозділ (практичний психолог);
– Гостролуцький НВК, дошкільний підрозділ (практичний психолог);
– ЗДО «Золотий ключик» (вчитель-логопед, практичний психолог);
– ЗДО «Теремок» (вчитель-логопед, практичний психолог);
– ЗДО «Промінь» (практичний психолог);
21 липня 2021 року №765 вступила в дію Постанова Кабінету Міністрів України «Зміни, що вносяться до Постанов Кабінету Міністрів України, щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», яка вносить зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр, а саме: першочерговим завданням ІРЦ є – проведення комплексної оцінки розвитку дитини (в тому числі повторної). На проведення комплексної оцінки відводиться 30 днів з моменту подачі заяви, 10 днів фахівці готують висновок. Кожна з методик потребує близько 2 годин безпосередньої роботи з дитиною, та може ділитися на декілька днів. Тривалого часу потребує обробка результатів та спостереження за дитиною в звичних для неї умовах (заклад освіти, місце проживання). Вторинним завданням ІРЦ є – здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами (надання рекомендацій закладам освіти, консультації батьків, участь в команді психолого-педагогічного супроводу) та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуги особам з особливими освітніми потребами.
На даний час ІРЦ забезпечений такими фахівцями (консультантами): практичний психолог, вчитель-логопед та вчитель-дефектолог. Фахівці (консультанти) ІРЦ надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги особам з особливими освітніми потребами:
– дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
– дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.