Споживач в мережі

В рамках кампанії #СпоживачВМережі розповідаємо про процедуру чарджбеку (англ. chargeback) – можливість повернення грошей на карту в разі неправомірних дій продавця чи інших обставин.

Як здійснити чарджбек?

Подати заяву в банк на опротестування транзакцій. Деякі банки надають власні шаблони заяв.

У яких випадках можна повернути гроші?

Якщо товар не доставлений, є підробкою або не відповідає тому, що було вказано на сайті.

Інструмент чарджбеку надається тільки платіжними системами Visa або MasterCard, тому для повернення коштів важливо, щоб оплата була здійснена саме з карти Visa або MasterCard.

Інші випадки, коли може здійснюватись чарджбек:

  • суму списали два рази;
  • списана сума є більшою, ніж заявлена вартість товару;
  • з карти списана сума за товар, яку власник не купував;
  • банкомат не видав грошей, але списав з карти.

В яких випадках вам відмовлять в чарджбеці?

Якщо оплата здійснена:

  1. більш, ніж 540 днів тому;
  2. готівкою;
  3. прямим переказом або з картки на картку.

Які документи потрібно нададти для отримання чарджбеку?

  1. заява (українською та англійською мовами);
  2. докази (листування з продавцем до виникнення конфліктної ситуації, переписка у соціальних мережах, договір, скріншоти);
  3. листування з продавцем після виникнення конфліктної ситуації (докази того, що власник карти намагався вирішити ситуацію із продавцем);
  4. банківська виписка.
Нагору