Споживач в мережі
В рамках кампанії #СпоживачВМережі розповідаємо про процедуру чарджбеку (англ. chargeback) – можливість повернення грошей на карту в разі неправомірних дій продавця чи інших обставин.
Як здійснити чарджбек?
Подати заяву в банк на опротестування транзакцій. Деякі банки надають власні шаблони заяв.
У яких випадках можна повернути гроші?
Якщо товар не доставлений, є підробкою або не відповідає тому, що було вказано на сайті.
Інструмент чарджбеку надається тільки платіжними системами Visa або MasterCard, тому для повернення коштів важливо, щоб оплата була здійснена саме з карти Visa або MasterCard.
Інші випадки, коли може здійснюватись чарджбек:
- суму списали два рази;
- списана сума є більшою, ніж заявлена вартість товару;
- з карти списана сума за товар, яку власник не купував;
- банкомат не видав грошей, але списав з карти.
В яких випадках вам відмовлять в чарджбеці?
Якщо оплата здійснена:
- більш, ніж 540 днів тому;
- готівкою;
- прямим переказом або з картки на картку.
Які документи потрібно нададти для отримання чарджбеку?
- заява (українською та англійською мовами);
- докази (листування з продавцем до виникнення конфліктної ситуації, переписка у соціальних мережах, договір, скріншоти);
- листування з продавцем після виникнення конфліктної ситуації (докази того, що власник карти намагався вирішити ситуацію із продавцем);
- банківська виписка.